Skorzystałeś z usług specjalisty budowlanego? Podziel się swoimi doświadczeniami, oceń i zostaw komentarz. Twoja opinia stanowi cenny materiał poglądowy dla reszty odwiedzających nas osób. Postaraj się aby była obiektywna, uwzględnij wszystkie wady oraz zalety. Pamiętaj - na najbardziej negatywną ocenę zasługują jedynie skrajne przypadki braku profesjonalizmu, a o przeszkodach we współpracy czasem decyduje siła wyższa. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy opinii i zachęcamy do zapoznania się z komentarzami innych użytkowników.
Jak powinny być zabezpieczone roboty kolejowe?
Roboty na torach kolejowych (czynnych) to szczególnie niebezpieczne zadanie. Robotnicy mogą zostać potrąceni lub przejechani przez pojazdy szynowe, lub szynowe maszyny do robót torowych. Istnieje także – nikłe, ale jednak – prawdopodobieństwo porażenia prądem przez napowietrzoną sieć elektryczną lub sieć trakcyjną. Nic dziwnego, że istotne jest odpowiednie zabezpieczenie robót kolejowych. Co należy zrobić?
Jak zabezpieczyć roboty kolejowe?
Wszelkie wypadki i incydenty, jakie wydarzą się podczas robót kolejowych, są najczęściej efektem nieprzestrzegania obowiązujących procedur i niezachowania należytej ostrożności przez pracowników. Co zrobić, żeby zapobiec wszystkim wypadkom? Przede wszystkim, robotnicy muszą przejść stosowne szkolenie i mieć odpowiednie uprawnienia do prac inwestycyjnych na torach kolejowych. Nie wolno także ignorować procedur zabezpieczenia przejazdów kolejowo-drogowych.
Istnieje kilka sprawdzonych sposobów zabezpieczenia pracowników torowych przed nadjeżdżającym pociągiem:
Wykorzystanie kolejowych barier bezpieczeństwa (wygrodzeń mechanicznych od strefy niebezpiecznej), umożliwiających – w momencie niebezpieczeństwa – ucieczkę robotników od sfery zagrożenia,
Wykorzystanie Automatycznych Systemów Ostrzegania pracowników – powinny one być zgodne z kolejowymi Instrukcjami Id-18 i Id-1 oraz posiadać niezbędne certyfikaty i dopuszczenia od Zarządcy Infrastruktury PKP PLK S.A. Automatyczne Systemy Ostrzegania mają prosty mechanizm działania – po wykryciu zbliżającego się pociągu emitują bardzo głośny sygnał akustyczny i wyraźny sygnał wizualny.
Kto powinien zajmować się robotami kolejowymi?
Usuwaniem awarii kolejowych mogą zajmować się specjalistyczne firmy budowlane, powiązane z infrastrukturą kolejową. Ich pracownicy muszą mieć specjalne uprawnienia do pracy na torowiskach – tradycyjna firma budowlana nie ma wstępu. Ważne jest także ich doświadczenie – sprawnie usunięta awaria to minimalizacja opóźnień w ruchu kolejowym.
Przykładem jest firma budowlana Kopareczka ze Żmigrodu, specjalizująca się nie tylko w naprawach, ale i budowie torów kolejowych, tramwajowych, przejazdów kolejowych, bocznic kolejowych czy peronów, stacji kolejowych. Jej pracownicy skutecznie wymienią szyny i podkłady oraz dokonają demontażu torów kolejowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana