Skorzystałeś z usług specjalisty budowlanego? Podziel się swoimi doświadczeniami, oceń i zostaw komentarz. Twoja opinia stanowi cenny materiał poglądowy dla reszty odwiedzających nas osób. Postaraj się aby była obiektywna, uwzględnij wszystkie wady oraz zalety. Pamiętaj - na najbardziej negatywną ocenę zasługują jedynie skrajne przypadki braku profesjonalizmu, a o przeszkodach we współpracy czasem decyduje siła wyższa. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy opinii i zachęcamy do zapoznania się z komentarzami innych użytkowników.
Przeciski pod drogami a wymagania dotyczące bezpieczeństwa

Wykonanie elementów infrastruktury przesyłowej okazuje się problematyczne, jeżeli ma ona przebiegać pod istniejącymi drogami lub torami kolejowymi, ponieważ przy klasycznych technologiach wykopowych oznaczałoby to ogromne koszty, konieczność wstrzymania ruchu, a także demontażu i ponownego wykonania nawierzchni. Bezpieczną i szybką opcją są techniki bezwykopowe. W przypadku krótszych odcinków idealnie sprawdzają się przeciski.
Na czym polega technologia wykonywania przecisków?
Technologie wykonywania przecisków są realizowane dwiema metodami – z zastosowaniem kreta, czyli specjalnego przebijaka pneumatycznego albo techniki wbijania rur stalowych. Przy posługiwaniu się kretem rury ze stali lub tworzywa sztucznego są wciągane bezpośrednio za nim. Kret porusza się za sprawą poruszającego się wewnątrz wytrzymałego korpusu bijaka, który uderzając w głowicę, dzięki swej bezwładności powoduje jej ruch. Medium przekazującym energię jest sprężone powietrze. W przypadku przecisków pod drogami urządzenie jest ustawiane w wykopie startowym i odpowiednio pozycjonowane w osi powstającego otworu i pod właściwym kątem. Dość podobnie wygląda wciskanie rur – także tu podłoże jest rozpychane i zagęszczane przy mniejszych średnicach, a usuwane przy większych, lecz już po umieszczeniu całej długości rury w podłożu. Do wprawienia w ruch głowicy roboczej stosuje się powietrze pod dużym ciśnieniem.
Czy stosowanie przecisków jest bezpieczne?
Technologia przecisków pod drogami nie powoduje zagrożeń ani dla przeszkody, pod którą jest wykorzystywana, ani dla środowiska naturalnego, ponieważ nie stosuje się tu płuczki wiertniczej, a grunt ulega zazwyczaj jedynie zagęszczeniu. Trzeba jednak pamiętać, że technologie związane z wykonywaniem przecisków pneumatycznych mogą niekiedy powodować wypiętrzenia gruntu albo jego osiadanie. Stanie się tak jedynie wówczas, gdy warunki geologiczne panujące w miejscu prowadzenia robót nie zostały dobrze rozpoznane albo w sytuacji, gdy wykonawca popełni błędy przy doborze metody lub rodzaju niezbędnych akcesoriów i sposobu ich użycia. Najlepszym sposobem na uniknięcie tego typu kłopotów jest współpraca z firmą mającą odpowiednie doświadczenie w realizacji przecisków pod drogami np. przedsiębiorstwem Ramar z województwa wielkopolskiego.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana